سیتیزن ها از تمام روش های ممکن، برای رسیدن به گل تلاش می کنند.

منچسترسیتی بهتر از تمام تیم های لیگ برتر انگلیس کرنر می زند. 

طرفداری | به گزارش دیلی میل، پپ گواردیولا به خوبی می داند که ضربات ایستگاهی و استفاده از توپ های مرده، تا چه حد می تواند در لیگی فشرده به مانند انگلیس، تفاوت ها را برای یک تیم رقم بزند. در دیدار روز شنبه مقابل لیدز یونایتد، منچسترسیتی 2 مرتبه با ضربات کرنر و توسط نیتن آکه و رودری به گل رسید تا به یک 3 امتیاز مهم در مسیر تکرار عنوان قهرمانی دست یابد.

در حقیقت ضربات آزاد یکی از اصلی ترین ارکان فصل موفق منچسترسیتی بوده اند؛ در فصل جاری لیگ برتر انگلیس، سیتیزن ها 18 مرتبه با ضربات آزاد و کرنرها به گل رسیده اند؛ آماری بهتر از تمام تیم های حاضر در 5 لیگ معتبر اروپایی (در لیگ برتر انگلیس: لیورپول 16 و ساوتهمپتون 15). تیم گواردیولا تنها یک مرتبه در این فصل روی ضربات ایستگاهی دروازه اش را باز شده دیده و این نشان می دهد که بازیکنان سیتی به چه مهارت فوق العاده ای در دفع و به گل تبدیل کردن این موقعیت ها رسیده اند؛ آن هم با وجود این که منچسترسیتی سومین تیم کوتاه قامت لیگ برتر انگلیس است (منچستریونایتد بالاترین میانگین قدی را دارد). 

چه کسی پشت این آمار خوب ایستاده؟

نیکلاس ژوور، مربی متخصص ضربات ایستگاهی تابستان گذشته سیتی را به مقصد آرسنالِ میکل آرتتا ترک کرد؛ کسی که فصول قبل هم کار خودش را به درستی انجام داده بود و از او به عنوان یک نابغه یاد می شد. اما جانشین او، کارلوس وینس است؛ کسی که به عنوان مربی تیم 12 ساله ها وارد باشگاه شد و پله های ترقی را به سرعت طی کرد. ویسنس به گفته گواردیولا شخصی است که عامل رقم خوردن این آمار خوب در دو فاز دفاعی و هجومی بوده؛ سرمربی سیتیزن ها در این خصوص می گوید:

کارلوس زدن ضربات ایستگاهی و دفاع در مقابل آنها را برای بازیکنان ما بسیار آسان ساخته است؛ آنها در چنین صحنه هایی دقیقا می دانند که باید چه کاری انجام دهند.